OTKRIĆE MONUMENTALNE ANTIČKE (ILIRSKO-RIMSKE) CESTE KOD POSUŠJA - NAJAVA SPECIJAL ! DISCOVERY OF MONUMENTAL MEGALITHIC ANCIENT (ILLYRIAN-ROMAN) ROADS NEAR POSUSJE;

SPECIJALNA I EKSKLUZIVNA FEJS NAJAVA: NOVOOTKRIVENA MONUMENTALNA BAŠTINA I GRADITELJSKI SPOMENIK 1.KLASE - DREVNA ANTIČKA CESTA S MEGALITSKIM BLOKOVIMA: 

(Tekst je prenesen u cijelosti s facebook stranice megalita Hercegovine)
Evo u lančanom slijedu jučer, i prethodnih dana, dogodilo mi se još jedno izvanredno otkriće gdje čovjek naprosto ostane 'paf' u vizualnom smislu kad ga nešto ovakvo u potpunosti neočekivano iznenadi nakon mukotrpnog probijanja i razgrebavanja kroz pravu džunglu, kao što se to dogodilo upravo meni tijekom jučerašnje avanturističke ekspedicije u jedan šumovito-krški predio na širem području Posušja. Točnu poziciju lokaliteta, naravno, ovom prilikom još neću odavati, budući da je isti potrebito još detaljnije istražiti, odnosno obići i prehodati. Iako sam na jednoj satelitskoj snimci bio kao naslutio da bi se ovdje možda mogla kriti neka drevna cesta, ne samo da se upravo takva krije ovdje, već se ovdje krije jedno pravo remek djelo drevnog antičkog graditeljstva i inženjerstva. U onim trenutcima kad sam se približio trasi ove antičke ceste pred očima su mi se jasno ukazali monumentalni oklesani ivičnjaci, ustvari ogromni megalitski blokovi koji su gotovo cijelom dužinom ove dionice drevne ceste vješto i rekli bi majstorski posloženi u formi podzida u pravoj ciklopskoj tehnici bez korištenja ikakvog veziva ili maltera. Pojedini pronađeni blokovi su uistinu impresivni i po svojim gabaritima spadaju u red Daorsonskih blokova, budući da imaju dužinu preko 1,5 i 2 metra pri čemu osim dužine fascinira njihova horizontalna širina ustvari dužina na gornjoj horizontalnoj plohi koja je također preko 1 metra, što sveukupno pokazuje višetonsku težinu ovakvih blokova. A najveću impresiju sadrži dionica ceste gdje se rubni podzidani dio postepeno povisuje pri čemu na jednoj dužinskoj sekciji ovaj podzid prelazi u jedan pravi kiklopski zid visine oko 2,5 i više metara. Na tom dijelu zaista se uviđa ogromna količina uloženog truda i znalačka izvedba zidanja širokog ruba ceste jer je ovdje u potpunosti cesta u gotovo cijeloj poprečnoj širini podzidana i umjetno podignuta od izvorne prirodne podloge slaganjem masivnih megalitskih blokova. Također obilaskom okolice ove drevne ceste uvidjelo se da su ovi kameni blokovi vađeni i 'izrezivani' in-situ iz kamenih vrlo dobro uslojenih živaca koji su prirodno-geološki upravo na ovom prostoru idealni za njihovo cijepanje i dobivanje pravilnih i velikih megalitskih blokova. No, osim toga, također ne smijem zaboraviti kazati da se uzduž trase ove monumentalne ceste nalaze isto tako brojni zagonetni kameni, ustvari megalitski obrušeni, i ponekad gomilama slični, objekti koji su vidljivo napravljeni u kontekstu i vremenskom i prostornom s ovom cestom. Također na jednom dijelu je razotkriven čitav jedan umjetno zaravnjen prostor koji je impresivan posebice zbog toga što je vještački zaravnjen naš najljući krški kamen. Na ovoj zaravnjenoj površini također su zamijetljivi nekakvi ukopani temeljni rubni zidovi od klesanaca što ukazuje da su možda ovdje bili svojevrsni 'mini' hramovi ili nekakvi za to vrijeme važni putni objekti u koje se 'svraćalo'. Sve u svemu jedno nevjerojatno drevno megalitsko čudo, i još jedan u nizu neprocijenjivo vrijednih povijesnih graditeljskih spomenika i monumenata koji će najvjerojatnije još dugo vremena biti u potpunosti sakriven u gustoj šumi i struci i većini javnosti.












Primjedbe